Tuesday, January 20, 2015

پرستو از  ایران       دعوت به روان درمانی گروهی و نظردهی جمعی

سلام زیباجان من همیشه وبلاگت را مطالعه می کنم. چند وقتی هست که یک مشکل برایم پیش آمده. من از نظر جنسی به جنس مخالف گرایش دارم و حتی از دیدن عشقبازی زن با زن متنفرم ولی مدت هاست که خواب یکی از دوستانم رو می بینم و من با این دوست که دختر هم هست عشقبازی میکنم و در خواب خیلی هم لذت می برم. میخوام بدونم چطور منی که در بیداری از همجنس بازی متنفر هستم در خواب از این رابطه لذت می برم؟ آیا راهی هست که دیگه از این خواب ها نبینم چون وقتی بیدار می شوم بسیار آزارم می دهد. 
جواب زیبا ناوک: مبارزه و مقاومت و اصرار، مکانیسم دفاعی بدن انسان را در برابر هر آنچه او بر عملی ساختن آن پافشاری می کند قویتر ساخته و در نتیجه
سیکل معیوب تشدید شده و انسان به آنچه می خواهد دیرتر می رسد. برای مثال اگر شما وسیله مهمی مانند کلید خانه یا موبایل خودتان را گم می کنید و با نگرانی و ناراحتی و اضطراب در صدد یافتن آن برمی آئید شما با انرژی منفی که از خودتان ساطع می کنید سیر پیدا شدن آن وسیله را به عقب می اندازید.
روان درمانگران در چنین مواردی توصیه می کنند مدت زمانی هرچند کوتاه از مبارزه و اصرار بر پیشبرد کارتان دست بردارید تا بدن شما به یک آرامش نسبی برسد و از خودش انرژی منفی مانند امواج نگرانی و اضطراب و ... ساطع نکند و مکانیسم دفاعی که در برابر هر اصرار و پافشاری تشدید می شود نیز فعال نشده و از شما نیرو نگیرد.
بر مبنای همین اصل نیز تو پرستو! علیرغم نفرتی که از هم جنس گرایان لز داری سعی کن خواب خودت را به عنوان یک واقعیت ذهنی وجود خودت بپذیری و با آن مقابله نکنی که وااااااااااااااااااای چرا من این چنین خواب هائی را می بینم.
از طرفی چنین خواب ها و رویاهائی، پیام آوری از ناخودآگاه تو نیز می باشند چرا که همه انسانها همانگونه که همه چیزخوار هستیم در کنه وجودی مان، همه جنس گرا نیز هستیم و این تربیت های اجتماعی نادرست ما هستند که با سرکوب و تحقیر، ما را از این گرایشات مان دور ساخته و حتی متنفر می سازند.
حاال تو وقتی در خواب از ارتباط جنسی با هم جنس خودت لذت می بری چرا می خواهی در بیداری که اصلا با چنین پدیده ای مواجه نیستی خودت را بابت آن لذت سرزنش کنی؟ خب بذار وقتی خواب هستی بخش ناخودآگاه لز تو لذت ببرد و در بیداری نیز بخش خودآگاه غیرلز تو.
حال اگر تو در خوابت لذت نمی بردی و عذاب می کشیدی و کسی به تو تجاوز می کرد و با وحشت از خواب بیدار می شدی باز جای بحث و مشاوره برای رفع این ناراحتی بود ولی حالا که در بخش مهمی از زندگی ات یعنی خواب، لذت می بری چه مشکلی را می خواهی حل کنی؟
تو در بیداری از اینکه همزاد تو و به قولی تن دوم تو یا ناخودآگاهت کار خلاف نظر ترا انجام داده ناراحتی و می خواهی نقش ارشادگر و اصلاح گر را بازی کنی که چرا آن دیگری لذت برده است؟ گناه کرده یا غیراخلاقی بوده یا هر سرکوفت و سرزنش دیگر... نه عزیزم! در این تن و روان تو بسی زوایای پنهان هست که وقتی برایت آشکار شوند ممکن است برایت خوشایند نباشند. به جای اصلاح این امر کوشش کن خود واقعی ات را چه در رویا چه در جهان واقعی همانگونه که هستی بپذیری و هیچ یک را نیز سرزنش نکنی. در این رابطه ملاحظه کلیپی را به تو توصیه می کنم به نامرویاهای زروانو که در آن ضیا بخشائی از رویاهای مختلف خودش چه با شاه سابق ایران آریامهر چه با آیت الله خمینی و چه با دیانا که با او سکس نیز می کند و .... تعریف می کند. حال ضیا به جای پذیرفتن این واقعیت ذهنی مسخره نیست که مثلا برود از خانواده دیانا برای این خوابش معذرت خواهی کند یا خودش را سرزنش کند که من کجا و دیانا کجا؟ و....
رویا پرواز روح است نقب ناخودآگاه به خودآگاه انسان است که باید سعی کرد از این واقعیت های ذهنی پیام و درس گرفت و تلاش کنیم که بین این دو دنیای ذهنی و عینی پل محکم و زیبائی بسازیم تا جریان این دو به همدیگر راحت تر و روانتر شوند.

زیبا ناوک 2.4.2013

0 دیدگاه:

Post a Comment

رهنمودهای زیبا ناوک

تماس با زیبا ناوک

zibanawak1@gmail.com 00491795737383

فیسبوک

آمار بازدیدکننده ها