Saturday, February 7, 2015

به خودتان اجازه ندهید که دیگران را امتحان کنید

بسیاری از افراد برای شناخت دوستان و نزدیکان شان به طرق مختلف آنها را امتحان می کنند. مثلا از یک نفر می خواهد که به پارتنرش زنگ بزند و ابراز عشق و علاقه به او بکند تا مثلا وفاداری یا واکنش های او را ارزیابی کند، از دیگری تقاضای هدیه گرانبهائی می کند بدون اینکه اصلا نیاز یا خواسته اش باشد تا ببیند که آیا او برایش آن را تهیه می کند یا نه؟ و به همین ترتیب در موارد مختلف به انواع تریک و حیله هائی متوسل می شوند برای چنین امتحان هائی!
تمامی این روشها خود نوعی دوگانگی و دروغ و ریاکاری ست و نهایتا رابطه را در یک سیکل معیوب می برد، ضمن اینکه نشانه ای است از عدم استواری در شخصیت فرد امتحان کننده در برخورد مستقیم با دیگران!
یک انسان قوی و متکی به خود، نیازی به چنین ابزارها و روشهائی ندارد و او داناست که زندگی واقعی خود سراسر امتحان است و کافی ست که در لحظه لحظه آن نگاهی عمیق بیاندازید تا به شما از خود و دیگران شناخت کافی بدهد.
لذا در برابر چنین جمله ای "می خواستم امتحانت کنم!" چه از طرف خود چه دیگری به این نکته توجه کنید که براستی من کی ام که به خودم چنین اجازه ای برای امتحان دیگران می دهم یا برعکس! و خود را نیز جای امتحان شونده بگذارید و ببینید آیا برایتان خوشایندست؟

8.3.2014

0 دیدگاه:

Post a Comment

رهنمودهای زیبا ناوک

تماس با زیبا ناوک

zibanawak1@gmail.com 00491795737383

فیسبوک

آمار بازدیدکننده ها